Interpretarea desenelor copiilor, ceea ce copilul spune cu desenele sale

desenelor

Principalul instrument în clinică psihologică-psihiatrice la copii și adolescenți este interviul. Desenul copiilor este un test de proiectare, care sunt la serviciu, și este un instrument de mare importanță pentru acces la interior1-4.Desenul nu este doar un joc, există accidente vasculare cerebrale cu nici un sens, dar că aceasta constituie o cheie de acces la spațiul interior al copilului și ajută la structura abilitățile motorii și relațiile tale. Desenul reflectă experiența care o conduce și prezintă o evoluție constantă de-a lungul dezvoltării copilului. Va depinde de cine interpretează faptul că surprinde adevărata lor nuanțe, în funcție de criterii bazate pe interpretarea legii codificate, și în experiența de observador5.

Din punct de vedere istoric, omul a folosit desene pentru a înregistra sentimentele și acțiunile lor cu mult înainte de asta simboluri pentru a înregistra în mod special discursul. Din pestera om încoace, ființa umană și-a exprimat emoțiile, sentimentele, ideile religioase, și trebuie prin desene. Omul a ajuns la stadiul de limbaj scris doar un pic mai mult de 2.000 de ani, în timp ce omul primitiv a încercat să îndure expresia sa, prin intermediul desenelor. Pe de altă parte, individul începe să utilizați grafic de comunicare la o vârstă foarte fragedă a vieții sale. Copiii mai întâi trage și apoi escriben1,4.Desenul este una din formele de activitate creatoare a copilului care se manifestă pentru prima dată în jurul valorii de 3 ani, acesta va fi în continuare rafinat prin copilărie și a scăzut ulterior să ajungă la adolescență. La 3 ani copilul are deja capacitatea simbolică, și-a structurat imaginea corpului său, și desenele sale sunt o reflectare a ceea ce este corpul lor, structura și relațiile lor cu lumea exterioară.

Desen de copii ne aduce la principalele straturi care constituie expresii mai puțin controlat de personalitate a subiectului. Ea este un „limbaj” mai sincer și spontan, și este deosebit de potrivit pentru înțelegerea acelor subiecți care, din cauza vârstei, dizabilității, sau inhibiții, sunt în imposibilitatea de a comunica verbal. Copiii se exprima prin desen într-un mod sincer și direct, folosind mai puține măști defensivă decât adults1. Având în vedere dificultatea în expresia verbală a limbii sau alexithymia prezentate de copii, desenul devine o armă, un diagnostic cheie în interviul cu pacientul. Putem spune că desenul este o poveste a exprimat într-un limbaj non-verbal, care constituie o formă de comunicare caracteristică a niño4.

Oamenii au tendința de a-și exprima în desenele sale, uneori destul de inconștient (și, uneori, în mod neintenționat) o viziune de ei înșiși așa cum sunt, sau cum ar vrea să fie. A. Tunelle A declarat că „artistul nu vedem lucrurile așa cum sunt, ci cum este el”. Kris descris testele proiective ca „locație de o experiență interioară, o imagine interne în lumea externă”1.Originea testelor proiective constă în evoluția care a avut loc printr-o varietate de teste menite să evalueze inteligența de copii1-3. Florence Goodenough a conceput o scală de inteligență bazat pe numărul de detalii în desenul unui om, a observat că ei nu numai că datele obținute privind capacitatea intelectuală, dar care a apărut, de asemenea, factori de personalitate și factori emocionales6. La fel s-a întâmplat cu Testul figurii umane Machover și Testul de desen casa-árbolpersona de Buck4,7.

Acum este folosit de evaluare desene cu diverse propósitos8:
— Evaluarea de nivel mental: dintr-un desen pot fi evaluate inteligenta copilului, în funcție de gradul de complexitate la fel și elemente utilizate în ea.
— Mijloace de comunicare: desen palía o eventuala lipsa de competență lingvistică, atunci când vă creați într-o formă grafică ce copilul se simte dar nu poate verbaliza.
— Prin explorare de afectivitate a copilului: vom evalua copilul relațiile cu mediul lor, sentimentele, interesele, experiențele sunt pozitive sau negative, echilibrul emotional, sau capacitatea de adaptare, atât familială și școlară.